dimanche 31 janvier 2010

From Lux to Cph

At only 1 hour 1/2 away by flight from Luxembourg, there is Copenhagen ("København" in Danish).
A seulement 1 heure 1/2 par avion de Luxembourg, il y a Copenhague ("København" en danois).


I really enjoyed walking through the entire city, even though it was snowing like crazy on the first day of my stay. I particularly liked the Nationalmuseet.
J'ai vraiment aimé me promener à travers la ville, même si il neigeait comme jamais le premier jour de mon séjour. J'ai tout particulièrement aimé le Nationalmuseet.



Børsen:
the former stock market. I love the rooftop which is formed by four dragons' tail interwined /
l'ancienne bourse. j'adore le toit formé par quatre queues de dragons enlacées.



Celia, next time, I'd like to know more about this shop, "Crinoline"!
Celia, la prochaine fois, j'aimerais en savoir un peu plus sur ce magasin, "Crinoline" !

And now, back to Luxembourg, I'd like some fiske frikadeller (Danish fish meatballs)! How am I going to do?
Et maintenant, de retour à Luxembourg, j'aimerais des fiske fricadeller (fricadelles au poisson) ! Comment vais-je faire ?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire